Zo werkt het
Je woning verkopen met de Volksmakelaar
  • Group-2825.png
    Woning aanmelden + intakegesprek met ons

    Om je woning samen met de Volksmakelaar te verkopen, moet je de woning aanmelden. Wij rekenen een vaste lage vergoeding van € 1.250,-, voor de verkoopbegeleiding. Wil je de woning aanmelden, ga dan naar https://devolksmakelaar.nl/verkoop. Nadat wij je aanvraag hebben ontvangen, nemen wij contact met je op om alles door te spreken.

  • Group-2828.png
    Wij doen een voorstel voor de vraagprijs + onderbouwing

    Als je naar aanleiding van ons telefoongesprek alles goed hebt begrepen en wilt dat wij je begeleiden in de verkoop van je woning, dan sturen wij je en advies vraagprijs. Deze advies vraagprijs onderbouwen wij met een rapport dat je gratis van ons krijgt.

  • Group-2848.png
    Gezamenlijk vaststellen van de vraagprijs

    In je portaal zetten wij je geschatte waarde van je woning voor je klaar. Als je deze waarde accepteerd wordt dit de vraagprijs. Als je het niet een bent met deze prijs kan je aangeven wat de gewenste waarde is. Wij gaan dan kijken of wij de woning voor deze prijs voor je willen verkopen.

  • hand-shake.png
    Je gaat akkoord en geeft ons de opdracht

    We zijn het eens over de vraagprijs. Vervolgens gaan wij, nadat we de opdracht van je hebben gekregen, voor je aan het werk: we schrijven de verkooptekst, stellen de kenmerken van de woning vast (woningopname), meten de woning in, laten professionele foto’s maken, verwerken de metingen van de woning in een plattegrond en melden de woning aan op Funda.

  • photo-camera.png
    Wij laten foto’s en plattegrond maken van je woning

    Wij laten een professionele fotograaf een prachtige fotoreportage van jouw huis maken. Ook laten wij de woning inmeten zodat er een interactieve plattegrond van gemaakt kan worden. Deze metingen worden uitgevoerd conform NEN 2580 – waardoor je zeker weet dat alle metingen kloppen.

  • Group-2853.png
    Wij zorgen dat je woning op funda komt

    Bijna iedereen die een huis zoekt kijkt op Funda. Daarom wil je natuurlijk dat je huis op Funda komt. Hier zorgen wij voor. Om je huis goed op Funda te presenteren, schrijven wij een verkooptekst en plaatsen je woning met kenmerken, professionele foto’s en plattegrond op Funda.

  • Group-2859.png
    Wij sturen je een melding als iemand op je woning reageert

    Als iemand interesse toont in je woning en je woning wilt bekijken ontvang je via ons systeem zelf de aanvraag voor de bezichtiging. Samen met de kijkers spreek je een datum en tijd af. Na de bezichtiging vragen wij de kijkers wat ze van je woning vonden en sturen de reactie aan je door.

  • Group-2857.png
    Verkoop en afhandeling

    Als iemand je huis wilt kopen kan hij via ons systeem eenvoudig een bieding doen. Dit bod sturen wij direct aan je door. Wil je advies? Dan staan wij voor je klaar. Ben je tevreden met het bod en accepteer je de bieding, dan wordt de koopovereenkomst voor je opgemaakt.

  • Group-2862.png
    Wij maken de koopovereenkomst voor je op

    Vervolgens maakt onze juridische afdeling het belangrijkste document voor je op: de koopovereenkomst. In de koopovereenkomst worden de afspraken vastgelegd. De overeenkomst moet door jou en de koper worden ondertekend.

  • Group-202887.png
    Wij sturen alle gegevens door naar de notaris

    Nadat de getekende koopovereenkomst is opgeslagen in je portaal sturen we alles door naar de notaris. De koper mag de notaris kiezen. De kosten van de notaris en het kadaster worden over het algemeen door de koper betaald.

  • Group-2866.png
    De notaris maakt het geld aan je over

    De koper heeft het geld voor de woning op de rekening van de notaris gestort. De notaris controleert of al het geld is ontvangen. Als het volledige bedrag is ontvangen wordt de eigendomsoverdracht ondertekend. Daarna maakt de notaris het volledige bedrag (huis en grond) aan je over.

Aan de slag!